آموزش صفر تا صد تولید محتوا در وردپرس بر پایه سئو قسمت دوم / آذر 1401
با آموزش نکات تکمیلی و حائز اهمیت پیکربندی و خوانایی تولید محتوا متنی و آموزش صفر تا صد تولید محتوا در وردپرس بر پایه سئو با ما همراه باشید.
فهرست مطالب
Toggleنکات تکمیلی آموزش صفر تا صد تولید محتوا در وردپرس بر پایه سئو
1- فقط یک هدینگ 1 داریم که این هدینگ در پیشخوان وردپرس استفاده می شود و باید شامل 9 الی 13 کلمه باشد. همچنین یک عدد و یک کارکتر نظیر * & % # @ و… باید در این هدینگ استفاده شود .
2- عناوین درون مقاله از هدینگ 2 به پایین میگیرد. اگر عنوان بعدی شما در ارتباط با عنوان قبلی بود باید زیر هدینگ بگیرد. بطور مثال انواع میوه های تابستان کدام است ؟ ( هدینگ 2 ) آلبالو ( هدینگ 3 )
3- برای هر مقاله ما نیاز به 4 عدد عکس کاملا یونیک شده داریم . 3 عکس در متن مقاله به شرح زیر استفاده می شود و یک عکس در پیشخوان وردپرس تحت عنوان تصویر شاخص استفاده می گردد. سایز این عکس ها باید 400 * 836 پیکسل باشد.
برای یونیک کردن این تصاویر می توانید از نرم افزار فوتوشاپ یا پینت استفاده کنید. برای جست و جوی یونیک بودن تصویر در google image روی دوربین کلیک کنید و عکس خود را بارگذاری کنید. سپس در بخش find image source تمام عکس را انتخاب کنید و سپس جست و جو کنید. اگر در این جست و جو سایتی برای شما نمایش داده شد به این معناست که عکس شما یونیک نیست و باید عکس دیگری را انتخاب کنید.
روش اصولی جایگذاری عکس در پیشخوان وردپرس
برای درج عکس در متن مقاله، فضای مناسبی را انتخاب کرده و سپس به تب REFERENCES رفته، در بخش Captions با کلیک بر روی Insert Caption آن را انتخاب میکنیم . در پنجره باز شده در بخش label یک لیبل متناسب با مقاله پیدا می کنیم. اگر این لیبل وجود نداشت می توانید از طریق New label آن را ایجاد کنید. ترجیح بر این است که این کلمه جز کلمات اصلی و فرعی شما نباشد چرا که در شمارش تعداد کلمات اختلال ایجاد می شود. بعد از درج لیبل شما باید متنی متناسب با عکسی که یونیک کردید بنویسید. ( بطور مثال مقاله شما در مورد خودروبر است لیبل شما می تواند مثلا حمل کننده اتومبیل باشد و عکسی که یونیک کردید کامیون ایسوزو باشد. این عبارت به این صورت در مقاله درج می شود حمل کننده اتومبیل 1 کامیون ایسوزو)
در ادامه شما باید یک Cross-reference ایجاد کنید. برای اینکار به یک یا دو پاراگراف بالاتر از Insert Caption خود رفته و از تب REFERENCES در بخش Cross-reference کلیک کنید . در پنجره باز شده از سمت چپ Refrence type خود را انتخاب کنید. ( این کلمه همان label ایجاد شده توسط شماست ) . در بخش سمت راست Insert reference to باید روی حالت only label & number باشد و در بخش پایینی باید توجه کنید کدام caption شماست.
هر سه عکس را به همین صورت در متن مقاله جای دهید.
چکیده آموزش صفر تا صد تولید محتوا در وردپرس بر پایه سئو قسمت دوم / آذر 1401
- کلمات کلیدی و اسم سایت باید در متن مقاله استفاده شود نه بیرون از پاراگراف به صورت یک عنصر اضافی !
- عبارات نباید به صورت ناگهانی در متن رها شود و باید با فعل تمام شود.
- عناوین باید معنا دار باشد.
- تعداد کلمات بکار رفته در مقاله باید حداقل 1500 کلمه را دارا باشد.
- پراکندگی کلمات کلیدی باید رعایت شود . منظور بر این است که در یک متن 1500 کلمه با دارا بودن 17 کلمه کلیدی به صورت رندوم هر 80 الی 90 کلمه یک کلمه کلیدی لحاظ گردد.
- غلط املایی در متن نباید وجود داشته باشد. همچنین کلمات کلیدی باید به درستی تایپ گردد.
- برای بررسی یونیک بودن متن می توانید از سه طریق اقدام کنید. اینکه جمله به جمله در گوگل جست و جو کنید . حالت دوم استفاده از سایت https://www.duplichecker.com/ استفاده کنید. در حالت سوم از سایت https://plagiarismdetector.net/ استفاده کنید. این سایت ها 1000 کلمه را برای شما بررسی می کنند ولی برای بررسی بهتر است از تعداد کلمات خیلی کمتری استفاده کنید. مثلا 100 کلمه 100 کلمه بررسی کنید. هر جای متن شما که نشان از کپی بودن متن دارد باید تغییر کند یا کلا آن را حذف کنید.
- برای جست وجوی کلمات کلیدی در ورد می توانید از Ctrl+F استفاده کنید. در این جست و جو اسپیس نیز تاثیر دارد.
- برای روند بهتر کار پیشنهاد می شود کلمات کلیدی را رنگی کنید تا روند پراکندگی کلمات را بهتر مشاهده کنید.
- فاصله های اضافی در متن را پاک کنید.
- اگر پس از ایجاد فهرست سر تیتر، تعداد کلمات شما بهم ریخت از فهرست کلمات اصلی را حذف یا تغییر دهید.
- اگر تعداد کلمات شما بیشتر از 1600 کلمه شد یک کلمه باید به کلمات کلیدی فرعی اضافه شود.
با مطالعه قسمت اول آموزش صفر تا صد تولید محتوا متنی بر پایه سئو اطلاعات جامع و کاملی در زمینه تولید اصولی محتوای متنی در جهت رشد و ارتقا کسب و کار اینترنتی خود بدست آورید.
درباره دکتر رفیع زاده
حسین رفیع زاده هستم. استراتژیست توسعه فردی و شغلی. میتونم شما رو تو این بازار رقابتی با مشاوره دقیق و آنالیز تو زمینه کاریتون راهنمایی کنم و راهکارها و ایدههای راهگشا و مطمئنی بدم تا باعث رشد چندبرابری شما تو کسب و کارتون بشه. امیدوارم بتونم با کمک خدا در خدمت به شما در انجام وظایفم موفق باشم و به شما کمک کنم تا اوج شید و در اوج بمونید.
نوشتههای بیشتر از دکتر رفیع زاده
دیدگاهتان را بنویسید