جستجو برای:
سبد خرید 0
  • آکادمی
  • تمام دوره‌هاجدید
    • عمومی

      1 دوره

      طراحی وب سایت

      6 دوره

      سئو وب سایت

      2 دوره

      طراحی گرافیک

      1 دوره

      مدیریت پروژه

      1 دوره
      • برنامه نویسی
      • رشد و توسعه فردی
      • رشد و توسعه شغلی
      • کتاب
      • مدیریت پروژه
      • طراحی گرافیک
      • سئو وب سایت
      • طراحی وب سایت
      • عمومی
  • آموزش طراحی سایتتخفیف
  • دوره های آموزشی خاصداغ
    • آموزش سئو تخصصی
    • آموزش سایت فروشگاهی
  • نمونه کارها
  • رویدادهاجدید
  • وبلاگ
  • تماس با ما
    • اصفهان - خیابان هشت بهشت غربی - مجتمع مهستان - واحد ۵

      031-32676459

      academy@ojshid.com

      کانال تلگرام
      واتس اپ
      اینستاگرام
آکادمی فرا افراز
ورود
[suncode_otp_login_form]

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

عضویت
[suncode_otp_registration_form]

یک رمز موقت به موبایل شما فرستاده خواهد شد.

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی شرح داده شده است مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:90)
  • 03132676459
  • info@faraafraz.com
0
آکادمی فرا افراز
  • آکادمی
  • تمام دوره‌هاجدید
    • عمومی

      1 دوره

      طراحی وب سایت

      6 دوره

      سئو وب سایت

      2 دوره

      طراحی گرافیک

      1 دوره

      مدیریت پروژه

      1 دوره
      • برنامه نویسی
      • رشد و توسعه فردی
      • رشد و توسعه شغلی
      • کتاب
      • مدیریت پروژه
      • طراحی گرافیک
      • سئو وب سایت
      • طراحی وب سایت
      • عمومی
  • آموزش طراحی سایتتخفیف
  • دوره های آموزشی خاصداغ
    • آموزش سئو تخصصی
    • آموزش سایت فروشگاهی
  • نمونه کارها
  • رویدادهاجدید
  • وبلاگ
  • تماس با ما
    • اصفهان - خیابان هشت بهشت غربی - مجتمع مهستان - واحد ۵

      031-32676459

      academy@ojshid.com

      کانال تلگرام
      واتس اپ
      اینستاگرام
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

آکادمی فرا افراز > وبلاگ > آموزش سئو سایت > گوگل آنالیتیکس چیست؟ راهنمای کامل برای حرفه ای ها و مبتدی ها

گوگل آنالیتیکس چیست؟ راهنمای کامل برای حرفه ای ها و مبتدی ها

4 آذر 1403
ارسال شده توسط دکتر رفیع زاده
آموزش سئو سایت
آموزش گام به گام گوگل آنالیتیکس - گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس مثل یک دوربین مخفی برای وبسایتته! وقتی یک نفر میاد تو سایتت، این ابزار بهت نشون میده کی اومده، از کجا اومده (مثلاً از گوگل، اینستاگرام یا مستقیم)، چه صفحاتی رو دیده، چقدر وقت گذاشته، و حتی با چه دستگاهی (موبایل یا کامپیوتر) وارد شده. برای یادگیری سئو می‌تونی از آموزش سئو اصفهان به صورت حضوری یا آنلاین استفاده کنی، حتی اگر در شهر دیگه ‌ای باشی. با گوگل آنالیتیکس می تونی بفهمی اگر یه صفحه خیلی بازدید داره ولی کاربر توی اون نمیمونه، دلیلش چیه و اونو سریع درستش کنی. با آموزش سئو اصفهان می تونی به صورت حضوری و یا آنلاین سئو حرفه ای و استفاده از تمام ابزار های سئو رو یاد بگیری.

فهرست تصاویر:

GA4 1 معرفی قسمت Report در GA4

GA4 2 تقویم GA4

GA4 3 سفارشی سازی تاریخ گزارش

GA4 4 نتایج تبلیغات در گوگل آنالیز

فهرست مطالب

Toggle
  • گوگل آنالیتیکس چیست؟
  • چرا مدیر سایت به گوگل آنالیتیکس نیاز دارد؟
  • آموزش نصب گوگل آنالیتیکس در سایت
  • منوی اصلی
  • Home
  • گزارش Google Analytics (Report)
  • تنظیم زمان
  • Advertising
  • بخش هیجان انگیز، آمار وبسایت شما!
  • معرفی بخش های مهم و کاربردی برای شما
  • کلام آخر
  • سوالات متداول

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytic)یک ابزار قدرتمند است که گوگل به صورت رایگان برای آنالیز وبسایت شما و یا اپلیکیشن شما در اختیارتان گذاشته است. با گوگل آنالیتیکس، می‌ تونی رفتار بازدید کننده‌ ها رو بشناسی و سایتت رو بهینه کنی تا هم بازدید بیشتر بشه و هم اونایی که میان، بیشتر بمونن یا کاری که می‌ خوای (مثل خرید یا ثبت‌نام) رو انجام بدن. این اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار میده نقش مهمی در بهینه کردن سایت شما و پیشرفت آن دارد. برای یادگیری کامل و گام به گام کار با این ابزار می توانید از طریق آموزش سئو اصفهان اقدام کنید.

از طریق گوگل آنالیتیکس میشه فهمید که کاربر از چه طریقی وارد سایت شده (گوگل، شبکه های اجتماعی، سرچ مستقیم). همینطور میتونی بفهمی حالا که وارد شده چقدر وقت گدرونده توی سایت. همچنین اگه جایی برای سایتت کمپین تبلیغاتی گرفته ای به راحتی میتونی بفهمی که چقدر ترافیک از سمت اون کمپین گرفتی. یکی دیگه از کاربرد گوگل آنالیتیکس تعیین مشخصات مخاطب ها است، اطلاعاتی مثل سن، علایق و دستگاهی که ازش استفاده می کنه. همچنین کمک می کنه بهت که بفهمی چند درصد از کاربر ها کاری که می خواهی رو انجام دادند (مثل خرید یا ثبت‌نام).

چرا مدیر سایت به گوگل آنالیتیکس نیاز دارد؟

اگر یک وب‌ سایت یا وبلاگ شخصی دارید، بدون شک به گوگل آنالیتیکس نیاز خواهید داشت. چرا؟ چون جذب مخاطب برای شما اهمیت زیادی دارد و گوگل آنالیتیکس می‌ تواند ابزاری قدرتمند برای کمک به رشد شما باشد. این ابزار امکان بررسی دقیق رفتار کاربران را فراهم می ‌کند و به شما کمک می‌ کند تصمیمات بهتری برای بهبود وب ‌سایت خود بگیرید. نکته جالب این است که گوگل آنالیتیکس نه ‌تنها روی دسکتاپ، بلکه روی گوشی ‌ها با سیستم ‌عامل ‌های Android و iOS نیز قابل نصب است. حالا که با اهمیت این ابزار فوق‌العاده آشنا شدید، بهتر است وارد جزئیات نصب و نحوه کار با آن شویم تا بتوانید به ‌صورت بهینه از آن استفاده کنید.

آموزش نصب گوگل آنالیتیکس در سایت

نصب گوگل آنالیتیکس کار ساده‌ ای است و وقت زیادی نمی‌ گیرد، اما دقت در انجام مراحل بسیار مهم است. اگر هنگام نصب نیاز به راهنمایی دارید، می ‌توانید مقاله دیگری که در سایت آکادمی فراافراز منتشر شده را مطالعه کنید. در آنجا تمام مراحل نصب و تنظیمات لازم به‌ صورت کامل توضیح داده شده تا بتوانید ابزار را به ‌درستی برای سایتتان فعال کنید و از امکانات آن بهره ببرید. اگر علاقه به یادگیری سئو دارید، سایت ما به صورت حضوری در اصفهان سئو را به صورت کامل آموزش می دهد. همچنین می توانید با استفاده از دوره های ما سئو را به صورت آنلاین یادبگیرید.

منوی اصلی

Home: این بخش اطلاعات کلی تمام وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های شما را در یک نگاه ارائه می‌دهد.

Customization: با این گزینه می ‌توانید گزارش ‌های شخصی‌ سازی شده با دایمنشن ‌ها و متریک ‌های دلخواه خود بسازید.

Admin: برای مدیریت تنظیمات حساب و دادن دسترسی به همکارانتان طراحی شده است.

Report: گزارش‌ ها و داده ‌های مربوط به عملکرد یک وبسایت یا اپلیکیشن را اینجا مشاهده می ‌کنید.

Discover: این قسمت شامل لینک‌ هایی به ابزار ها، مقالات و اپلیکیشن‌ های کاربردی است که می ‌توانید از آن ‌ها بهره ببرید.

Attribution: عملکرد کانال ‌های ورودی و سهم آن ‌ها در تبدیل کاربران را در این بخش بررسی کنید.

Home

بخش Home در گوگل آنالیتیکس اولین چیزی است که بعد از ورود به حساب کاربری خود می ‌بینید. این صفحه مثل یک داشبورد مرکزی عمل می ‌کند و اطلاعات کلی و مهمی درباره عملکرد وبسایت شما ارائه می ‌دهد. از تعداد دوره‌ ها (Sessions) گرفته تا میانگین مدت ‌زمان هر دوره (Avg. Session Duration)، نرخ پرش (Bounce Rate) و نرخ تبدیل اهداف (Goal Conversion Rate)  را به صورت یکجا می ‌توانید مشاهده کنید. در واقع، بخش Home دید کاملی از عملکرد کلی سایتتان می‌ دهد و کمک می ‌کند خیلی سریع بفهمید چه چیزی خوب پیش می ‌رود و کجا نیاز به تغییر دارد. برای کسانی که روزانه عملکرد سایت خود را زیر نظر دارند، این بخش بسیار کارآمد است.

در بخشی که در تصویر مشخص شده، می ‌توانید لیستی از تمام وبسایت‌ ها و اپلیکیشن ‌هایی که به گوگل آنالیتیکس متصل کردید را ببینید. اگر بعضی از این وبسایت ‌ها یا برنامه ‌ها براتون اولویت بیشتری دارن، می‌ تونید با ستاره ‌دار کردنشون، دسترسی سریع ‌تری بهشون داشته باشید. فقط کافیه یکی از وبسایت ‌ها یا برنامه ‌ها را انتخاب کنید تا مستقیم وارد صفحه گزارش ‌ها بشید و داده ‌های کامل‌ تر و دقیق‌ تری را بررسی کنید. این قابلیت، مدیریت و نظارت روی عملکرد وبسایت ‌ها را برای شما خیلی راحت ‌تر می ‌کنه!

گزارش Google Analytics (Report)

بخش Report  در گوگل آنالیتیکس ابزار های مختلفی را برای تحلیل رفتار کاربران و عملکرد سایت ارائه می ‌دهد. این بخش به شما این امکان را می ‌دهد که داده ‌ها را در قالب ‌های متنوعی مانند گزارش‌ های زمانی، جغرافیایی، یا از نظر منابع ترافیک مشاهده کنید. با استفاده از این گزارش‌ ها می‌ توانید به راحتی میزان تعامل کاربران با سایت خود را بررسی کرده و بخش‌ هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید. همچنین، می‌ توانید عملکرد صفحات مختلف سایت را مقایسه کنید و به این ترتیب، تصمیمات بهتری برای بهینه‌ سازی و ارتقای تجربه کاربری اتخاذ کنید.

معرفی قسمت Report در GA4 - گوگل آنالیتیکس
معرفی قسمت Report در GA4 – گوگل آنالیتیکس – فراافراز

GA4 1 معرفی قسمت Report در GA4

تنظیم زمان

در این قسمت گزارش ( به غیر از گزارش های لحظه ای )، شما می توانید به وسیله تقویمی که در سمت راست تصویر قرار  گرفته، بازه زمانی مورد نظر خود را برای دیدن اطلاعات مشخص کنید.

تقویم GA4 - گوگل آنالیتیکس
تقویم GA4 – گوگل آنالیتیکس – فراافراز

GA4 2 تقویم GA4

روی متن تاریخ که کلیک کنید، یک تقویم برای شما باز می شود که و می توانید بازه زمانی مورد نظر خود را برای گزارش مشخص کنید.

سفارشی سازی تاریخ گزارش - گوگل آنالیتیکس
سفارشی سازی تاریخ گزارش – گوگل آنالیتیکس – فراافراز

GA4 3 سفارشی سازی تاریخ گزارش

در این بخش امکان مقایسه دو بازه زمانی وجود دارد. با انتخاب گزینه مقایسه، اطلاعات داده شده به صورت دو بازه زمانی مختلف نمایش داده می شود. در نتیجه می توانید ببینید که کدام متریک ها در پیشرفت داشته اند یا پسرفت داشته اند.

Advertising

بخش  Advertisingدر گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌ کند تا عملکرد کمپین ‌های تبلیغاتی خود را به ‌طور دقیق دنبال کنید و به تجزیه و تحلیل داده ‌های مربوط به کاربران و تبدیل ‌های آن‌ ها بپردازید. با استفاده از این بخش، می‌ توانید اطلاعاتی مانند هزینه ‌های تبلیغاتی، نرخ کلیک، و میزان تبدیل را بررسی کرده و ارتباط این داده‌ ها را با عملکرد سایت یا اپلیکیشن خود مشاهده کنید. همچنین، می‌ توانید کمپین‌ ها را با ابزار هایی مثل Google Ads و سایر پلتفرم‌ ها ادغام کرده تا تجزیه و تحلیل دقیق ‌تری از تأثیر تبلیغات بر روی جذب مشتری و افزایش فروش به دست آورید.

نتایج تبلیغات در گوگل آنالیز - گوگل آنالیتیکس
نتایج تبلیغات در گوگل آنالیز – گوگل آنالیتیکس – فراافراز

GA4 4 نتایج تبلیغات در گوگل آنالیز

بخش هیجان انگیز، آمار وبسایت شما!

بخش Life Cycle که در زیر مجموعه Report هست در گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) به شما کمک می‌ کند تا سفر کامل کاربران را از اولین تعامل تا تبدیل نهایی پیگیری کنید. این بخش شامل گزارش‌ های مهمی مانند Acquisition  (منابع جذب ترافیک)، Engagement  (تعاملات کاربران با سایت یا اپلیکیشن)، Monetization (درآمدزایی و خرید های کاربران) و Retention (بازگشت کاربران و حفظ آن ‌ها) است. با استفاده از این داده ‌ها، می ‌توانید نقاط قوت و ضعف در تعاملات کاربران را شناسایی کرده و بهینه‌ سازی‌ هایی برای جذب بیشتر مخاطب، افزایش تعامل و تقویت تبدیل‌ ها انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با ابزار های به مقاله های دیگر ما در faraafraz سر بزنید.

معرفی بخش های مهم و کاربردی برای شما

در Acquisition، شما می‌ توانید منابع مختلف ترافیک مانند جستجوی ارگانیک، تبلیغات پولی، شبکه‌ های اجتماعی یا ارجاعات را شناسایی کنید و بررسی کنید کدام کانال ‌ها بیشترین کاربران را به سایت شما می‌ آورند. این اطلاعات به شما کمک می ‌کند که استراتژی‌ های جذب کاربران را به‌ طور مؤثرتری برنامه ‌ریزی کنید. در بخش Engagement، تمرکز بر روی تعاملات کاربران با سایت یا اپلیکیشن شماست. این بخش شامل اطلاعاتی مثل مدت زمان بازدید، تعداد صفحاتی که مشاهده شده ‌اند و نوع تعاملات (کلیک‌ ها، ویدیو ها یا دانلود ها) می‌ شود. با استفاده از این داده‌ ها، می ‌توانید نقاط قوت تجربه کاربری را شناسایی کرده و به بهبود آن‌ ها بپردازید.

در نهایت، Retention به شما کمک می‌ کند تا میزان بازگشت کاربران را پیگیری کنید. این بخش نشان می ‌دهد که چه تعداد از کاربران پس از اولین بازدید به سایت شما بازگشته ‌اند. بر اساس این اطلاعات می‌ توانید استراتژی‌ های حفظ مشتری و بهینه ‌سازی تعاملات را تنظیم کنید تا کاربران بیشتری به تجربه سایت شما علاقه‌ مند شوند و بازگردند. همچنین، می‌ توانید از این داده ‌ها برای شناسایی دلایل عدم بازگشت کاربران استفاده کنید و با بهبود تجربه کاربری، نرخ بازگشت کاربران را افزایش دهید.

کلام آخر

کاربرد گوگل آنالیتیکس بیشتر از هر ابزار دیگری است، GA4 ابزاری حیاتی برای هر مدیر وبسایتی است که می ‌خواهد رفتار کاربران را درک کند و عملکرد سایت یا اپلیکیشن خود را بهبود بخشد. این ابزار با ارائه اطلاعات دقیقی درباره منابع ترافیک، تعاملات کاربران و عملکرد کمپین ‌های تبلیغاتی، به شما امکان می ‌دهد نقاط ضعف و قوت سایت خود را شناسایی کنید. از بخش ‌های کاربردی آن مانند Home، Acquisition، و Engagement می ‌توان به‌ عنوان ابزار هایی کلیدی نام برد. با استفاده صحیح از گوگل آنالیتیکس، می‌ توانید تجربه کاربری را بهینه کنید، نرخ تبدیل را افزایش دهید و مسیر رشد سایت خود را با استراتژی‌ های هوشمندانه ‌تر دنبال کنید.

 

موضوع مقاله گوگل آنالیتیکس چیست؟
نویسنده مهدی زارعی
تاریخ انتشار 1403/09/04

سوالات متداول

  1. چطور بفهمم کدام صفحات سایت نیاز به بهبود دارند؟
    برای شناسایی صفحات نیازمند به بهبود، وارد بخش Engagement در گوگل آنالیتیکس شوید. صفحاتی که نرخ پرش بالایی دارند یا کاربران زمان کمتری در آن ‌ها می ‌گذرانند، نیاز به بازبینی و بهینه ‌سازی دارند.
  2. آیا می ‌توانم اطلاعات کاربران خاصی را ردیابی کنم؟
    بله، گوگل آنالیتیکس ابزار User Explorer را ارائه می ‌دهد که به شما امکان می ‌دهد رفتار کاربران به‌ صورت انفرادی را مشاهده کنید. این قابلیت برای درک رفتار مشتریان خاص و ارائه پیشنهادات شخصی ‌سازی ‌شده مفید است.
  3. چطور می ‌توانم تأثیر کمپین‌ های تبلیغاتی را دقیق‌ تر بررسی کنم؟
    از بخش Advertising در GA4 استفاده کنید. با اتصال گوگل آنالیتیکس به حساب Google Ads خود، می ‌توانید نرخ کلیک (CTR)، هزینه هر کلیک (CPC) و میزان تبدیل کمپین‌ های تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل کنید.
درباره دکتر رفیع زاده

حسین رفیع زاده هستم. استراتژیست توسعه فردی و شغلی. میتونم شما رو تو این بازار رقابتی با مشاوره دقیق و آنالیز تو زمینه کاریتون راهنمایی کنم و راه‌کارها و ایده‌های راه‌گشا و مطمئنی بدم تا باعث رشد چندبرابری شما تو کسب و کارتون بشه. امیدوارم بتونم با کمک خدا در خدمت به شما در انجام وظایفم موفق باشم و به شما کمک کنم تا اوج شید و در اوج بمونید.

نوشته‌های بیشتر از دکتر رفیع زاده
قبلی ۸ نکته برای طراحی فوتر سایت که بازدیدکنندگان را جذب می‌ کند!
بعدی 5 مزیت اصلی گوگل ادز + راهکار های مؤثر برای استفاده بهینه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش سئو سایت
  • آموزش طراحی سایت
  • بدون دسته بندی
  • پادکست صوتی
  • ویدئو
پشتیبانی

آکادمی فرا افراز در تلاش است با شعار از آموزش تا اشتغال، رسالت خود را با ارائه محصولات آموزشی پروژه محور به پیش برد.
دسترسی سریع
  • خــانــه
  • دوره‌ها
  • وبـلاگ
  • تماس
  • اصفهان، هشت بهشت غربی، مجتمع مهستان، واحد ۵
  • 03132676459
  • academy@ojshid.com
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد آکادمی فرا افراز مطلع باشید.
[mc4wp_form id=”380″]

نمادهای اعتماد
© 1401. تمامی حقوق متعلق به آکادمی فرا افراز
ورود ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به را تایپ کنید
ثبت
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
علاقمندی ها 0 حذف همه
صفحه علاقمندی های من ادامه خرید