جستجو برای:
سبد خرید 0
  • آکادمی
  • تمام دوره‌هاجدید
    • عمومی

      1 دوره

      طراحی وب سایت

      6 دوره

      سئو وب سایت

      2 دوره

      طراحی گرافیک

      1 دوره

      مدیریت پروژه

      1 دوره
      • رشد و توسعه فردی
      • رشد و توسعه شغلی
      • برنامه نویسی
      • کتاب
      • مدیریت پروژه
      • طراحی گرافیک
      • سئو وب سایت
      • طراحی وب سایت
      • عمومی
  • آموزش طراحی سایتتخفیف
  • دوره های آموزشی خاصداغ
    • آموزش سئو تخصصی
    • آموزش سایت فروشگاهی
  • نمونه کارها
  • رویدادهاجدید
  • وبلاگ
  • تماس با ما
    • اصفهان - خیابان هشت بهشت غربی - مجتمع مهستان - واحد ۵

      031-32676459

      academy@ojshid.com

      کانال تلگرام
      واتس اپ
      اینستاگرام
آکادمی فرا افراز
ورود
[suncode_otp_login_form]

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

عضویت
[suncode_otp_registration_form]

یک رمز موقت به موبایل شما فرستاده خواهد شد.

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی شرح داده شده است مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:90)
  • 03132676459
  • info@faraafraz.com
0
آکادمی فرا افراز
  • آکادمی
  • تمام دوره‌هاجدید
    • عمومی

      1 دوره

      طراحی وب سایت

      6 دوره

      سئو وب سایت

      2 دوره

      طراحی گرافیک

      1 دوره

      مدیریت پروژه

      1 دوره
      • رشد و توسعه فردی
      • رشد و توسعه شغلی
      • برنامه نویسی
      • کتاب
      • مدیریت پروژه
      • طراحی گرافیک
      • سئو وب سایت
      • طراحی وب سایت
      • عمومی
  • آموزش طراحی سایتتخفیف
  • دوره های آموزشی خاصداغ
    • آموزش سئو تخصصی
    • آموزش سایت فروشگاهی
  • نمونه کارها
  • رویدادهاجدید
  • وبلاگ
  • تماس با ما
    • اصفهان - خیابان هشت بهشت غربی - مجتمع مهستان - واحد ۵

      031-32676459

      academy@ojshid.com

      کانال تلگرام
      واتس اپ
      اینستاگرام
ورود / عضویت
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

آکادمی فرا افراز > وبلاگ > آموزش سئو سایت > آموزش صفر تا صد تحقیق کلمات کلیدی با بازخورد بالا

آموزش صفر تا صد تحقیق کلمات کلیدی با بازخورد بالا

29 آذر 1401
ارسال شده توسط دکتر رفیع زاده
آموزش سئو سایت

کلمات کلیدی عباراتی هستند که با جستجوی آنها در گوگل، سایت مدنظر را می‌توان یافت. انتخاب این عبارات راه های مختلفی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

  1. آنالیز سایت رقبا
  2. در این روش باید سایت رقبایی که در حوزه کاری مشترک با سایت ما فعالیت دارند را بررسی نمود. در حقیقت کلمات کلیدی را می‌توان در مقالات، منو، بادی، فوتر، هدر، برچسب ها و دسته بندی های سایت رقبا یافت. البته دقت کنید که همه وب سایت ها الزاما به کلمات کلیدی، لینک نمی‌دهند. اما اگر بهینه سازی سایت برای رقبا مهم باشد قطعا در بادی، هدر یا فوتر می‌توانید کلمات کلیدی را ببینید. این روش بدون استفاده از ابزار خاصی بوده و توسط خود سئوکار رصد می‌شود.
  3. راه های دیگری نیز برای رصد کردن کلمات کلیدی وجود دارد. استفاده از ابزارهایی مانند MOZ، href و  semrush بسیار معمول است. با اتصال این ابزارها به سایت های رقبا می‌توان آمار آنها را به صورت مخفی بازدید کنیم.
  4. باید دقت شود که معمولا انتخاب کلمه کلیدی براساس تجارب مشابه قبلی، امری سریع تر و قابل اعتمادتر است که افراد خبره در حوزه بهینه سازی سایت بیشتر از این روش بهره می‌برند.
  5. تجربه مشتری
  6. بهترین گزینه در تحقیق عبارات کلیدی، تجربه مشتری های سایت است. دقت کنید منظور از مشتری اشخاصی هستند که از اجناس یا خدمات ارائه شده در وب سایت بهره مند می‌شوند. مثلا در شهر اصفهان مشتریان جهت جابجایی خودروهای خود از کلمه یدک کش یا امداد خودرو استفاده می‌کنند، در حالیکه در تهران کلمه خودروبر در گوگل جستجو می‌شود.
  7. پیشنهادات گوگل شامل Google suggestion و Google related search
  8. این روش زیاد کاربرد ندارد زیرا گوگل معمولا بر اساس رفتار سئوکار این پیشنهادات را ارائه می‌دهد. برای مثال اگر کلمه طراحی سایت را در گوگل جستجو کنید با پیشنهاداتی مثل طراحی سایت لاک پشت، سپاهان گستر و….مواجه خواهید شد. در حقیقت سئوکارها با تحمیل کلمات کلیدی خاصی به گوگل باعث این امر می‌شوند. در نتیجه تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از Google suggestion و Google related search از اعتبار زیادی برخوردار نیست.
  9. به یاد داشته باشید که Google suggestion و Google related search جهت یافتن موضاعات متنوع برای تولید محتوا و مقاله نویسی سایت ابزارهای مناسبی به حساب می‌آیند.
  10. 4-       Google Search Console
  11. Google Search Console ابزاری متعلق به گوگل است که آمار سایت ما را نشان می‌دهد. برای استفاده از این ابزار باید ابتدا در Google Search Console ثبت نام کرد و مراحل اعتبارسنجی را انجام داد. در این مرحله کدی به کاربر ارائه می‌شود که باید در هاست قرار بگیرد تا اعتبارسنجی تکمیل شود.
  12. در مرحله بعدی با استفاده از این ابزار می‌توانید Impression سایت خود (کلمات کلیدی که با جستجوی آنها سایت شما در صفحه 1 تا 30 گوگل نمایش داده می‌شود) را مشاهده نمایید. این ابزار همچنین آمار کلیک کاربران روی کلمه کلیدی را نیز نشان می‌دهد. نسبت کلیک بر Impression که به آن Click To Impression یا CTI می‌گویند، یک فاکتور مهم در بهینه سازی سایت به حساب می‌آید. اگر این رتبه بالای 20%  باشد یعنی سایت ما رتبه 1 تا 3 گوگل را خوهد داشت.
  13. نکته مهم در این بخش، استفاده از این ابزار برای مشتری های بعدی است. در حقیقت ما با Google Search Console تنها می‌توانیم کلمات کلیدی موثر در یک حوزه فعالیت را تشخیص دهیم. اینکار باعث می‌شود تا به مشتریان بعدی بتوان راهنمایی بهتری کرد. پس برای استخراج کلمات کلیدی برای اولین بار روش مناسبی به حساب نمی‌آید.
  14. این ابزار تنها مربوط به سایت خود ما بوده و آماری از سایت رقبا به ما نخواهد داد.
  15. همچنین برخی از ایرادات سایت را نیز مطرح می‌کند که در صورت رفع آنها رتبه سایت افزایش خواهد یافت. این بخش Coverage نام دارد. به عنوان مثال نزدیک بودن المان های سایت در سیستم عامل های موبایل یکی از این خطاها است.
  16. Google Trend
  17. وقتی یک عبارت کلیدی را به این ابزار ارائه دهیم اطلاعاتی مانند میزان جستجوی عبارت در هر کشور را نشان می‌دهد. این ابزار برای زبان فارسی، ابزار مناسبی به حساب نمی‌آید و در حقیقت مانند Google suggestion و Google related search تحت تاثیر رفتار سئوکارها قرار دارد. البته در مواردی که داده در خصوص کلمه کلیدی خاصی، زیاد باشد ( مثل عبارت مادر و کودک) قابلیت اطمینان این ابزار تا حدی افزایش می‌یابد.
  18. Google Search Analytics
  19. در مرحله اول (اعتبارسنجی) دقیقا مثل Google Search Console عمل می‌کند. این ابزار اطلاعاتی مانند تعداد بازدید سایت، IP، جنسیت و سن بازدیدکنندگان، شهر، کشور، وسیله، سیستم عامل و مرورگر که با آن سایت را مورد مشاهده قرار داده اند را نشان می‌دهد. با استفاده از این آمار می‌توانید نقاط قوت و ضعف سایت خود را مشاهده کنید. مثلا اگر آمار بازدید از سایت شما توسط سیستم عامل IOS پایین باشد ممکن است طراحی سایت شما در این سیستم عامل مناسب نبوده و نیاز به بررسی داشته باشد.
  20. ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی شامل Key-w-finder و keywordchiter
  21. این ابزارها معمولا برای تولید محتوا و کلمات کلیدی داینامیک مکاربرد دارند.
  22. Google Advertising
  23. یکی از بهترین ابزارها در بهینه سازی سایت است. در حقیقت با پرداخت هزینه ای به گوگل اعلام می‌کنیم که در چندین کلمه کلیدی ارائه شده، رتبه سایت ما را افزایش دهد. برای اینکار گوگل از ما مبلغی را به عنوان bet درخواست می‌کند و سپس این مبلغ را با رقم ارائه شده توسط رقبای ما مقایسه می‌کند. در صورت نیاز به ما اعلام می‌کند تا مبلغ را افزایش دهیم. با اینکار رتبه ما از رتبه رقبا پیشی می‌گیرد. توجه کنید که با هر کلیک روی هر کلمه کلیدی مبلغی از شارژ ما کاهش می‌یابد. این سایت به شما آمار کلمات کلیدی را نیز ارائه می‌کند. در حقیقت کلمات کلیدی که هیچ کلیکی روی آنها صورت نگرفته را حذف نموده و اط شما می‌خواهد تا bet را روی کلمات کلیدی مفیدتر افزایش دهید. البته اول باید کلمات کلیدی را از سایر روش ها استخراج کرده و با استفاده از این روش میزان تاثیرگذاری هر عبارت کلیدی را مشخص نمود.

نکته 1: برخی از سایت ها مانند دیجی استایل از Gamification یا بازی سازی جهت بهینه سازی استفاده می‌کنند. در این روش کاربر زمان زیادی را در سایت جهت انتخاب پوشاک و مشاهده آن روی مانکن های مجازی، خواهد گذراند. این امر به بهینه سازی سایت بسیار کمک می‌نماید. این روش جزء بهینه سازی تکنیکال می‌باشد. معمولا در سایت هایی که رقبای زیادی ندارند، استفاده از این روش معمول نمی‌باشد.

نکته 2: Latent Semantic Indexing  یا LSI کلماتی مرتبط با کلمات کلیدی هستند و به نوعی در محتوای نوشته شده وجود دارند. مثلا در یک متن علمی فعل “می‌باشند” و در یک متن محاوره ای فعل “هست” به عنوان LSI تلقی می‌شوند. در حقیقت گوگل با استفاده از LSI متوجه می‌شود که شما سئوکار هستید یا خیر. در حقیقت اگر مقاله ای مرتبط با کلمه کلیدی داشته باشید سئوی رتبه سایت شما ارتقا می‌یابد. همچنین بهتر است محتوای مقاله ها به صورت کپی رایت نباشد و سئوکار یا تولید کننده محتوا خود اقدام به نوشتن مقاله نماید. در اینصورت تولید محتوا حقیقی تر بوده و رتبه سایت روی کلمه کلیدی مربوطه افزایش می‌یابد. مثلا در رابطه با سفر با شمال، عباراتی مانند تجهیزات سفر یا جاذبه های گردشگری LSI به حساب نمی‌آیدف درحالیکه “خیلی خوش گذشت” یا ” در کمپ چایی خوردم” LSI حساب می‌شوند. (گوگل هنوز در زبان فارسی به اندازه زبان های متداول تر مانند انگلیسی پیشرفت زیادی نداشته است پس اگر LSI سایت شما عبارتی ناقص از یک عبارت کلیدی بود تعجب نکنید.)

درباره دکتر رفیع زاده

حسین رفیع زاده هستم. استراتژیست توسعه فردی و شغلی. میتونم شما رو تو این بازار رقابتی با مشاوره دقیق و آنالیز تو زمینه کاریتون راهنمایی کنم و راه‌کارها و ایده‌های راه‌گشا و مطمئنی بدم تا باعث رشد چندبرابری شما تو کسب و کارتون بشه. امیدوارم بتونم با کمک خدا در خدمت به شما در انجام وظایفم موفق باشم و به شما کمک کنم تا اوج شید و در اوج بمونید.

نوشته‌های بیشتر از دکتر رفیع زاده
قبلی آموزش صفر تا صد تولید محتوا با افزونه رنک مث (Rank Math SEO)
بعدی سئو یا Seo چیست؟ معرفی سئو و روش های بالا بردن رتبه ی سایت در 1403

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش سئو سایت
  • آموزش طراحی سایت
  • بدون دسته بندی
  • پادکست صوتی
  • ویدئو
پشتیبانی

آکادمی فرا افراز در تلاش است با شعار از آموزش تا اشتغال، رسالت خود را با ارائه محصولات آموزشی پروژه محور به پیش برد.
دسترسی سریع
  • خــانــه
  • دوره‌ها
  • وبـلاگ
  • تماس
  • اصفهان، هشت بهشت غربی، مجتمع مهستان، واحد ۵
  • 03132676459
  • academy@ojshid.com
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد آکادمی فرا افراز مطلع باشید.
[mc4wp_form id=”380″]

نمادهای اعتماد
© 1401. تمامی حقوق متعلق به آکادمی فرا افراز
ورود ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به را تایپ کنید
ثبت
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
علاقمندی ها 0 حذف همه
صفحه علاقمندی های من ادامه خرید